Sunday, July 12, 2009

Άρθρο | Σάμουελ Μπέκετ: «Οι ζωγράφοι του εμποδίου»

Η ζωγραφική τέχνη του δυτικού κόσμου ενδιαφέρει ιδιαίτερα το συγγραφέα Σάμουελ Μπέκετ, γι’ αυτό και διατρέχει το μυθιστορηματικό, αλλά και θεατρικό έργο του. Με αφορμή τις παράλληλες εκθέσεις των δύο Ολλανδών ζωγράφων Μπραμ και Γκερ βαν Βέλντε στο Παρίσι, το 1945, ο Μπέκετ γράφει δύο κείμενα, «Ο κόσμος και το παντελόνι» (το 1945) και «Ζωγράφοι του εμποδίου» (το 1948) και με αυτά ανοίγει τη συζήτηση για την μοντέρνα τέχνη. Στο κείμενό του «Ζωγράφοι του εμποδίου» καταθέτει ότι η ιστορία της ζωγραφικής δεν είναι άλλο από την ιστορία των σχέσεων με το αντικείμενό της. Όταν αναφέρεται στο αντικείμενο, ο συγγραφέας εννοεί το αντικείμενο της αναπαράστασης της ζωγραφικής. Θεωρεί μάλιστα ότι «είναι παράλογο να μιλάμε, όπως ο Καντίνσκυ, για μια ζωγραφική απελευθερωμένη από το αντικείμενο. Αυτό από το οποίο απελευθερώθηκε η ζωγραφική είναι από την ψευδαίσθηση ότι υπάρχουν περισσότερα από ένα αντικείμενα αναπαράστασης, ίσως επίσης και από την ψευδαίσθηση ότι αυτό το μοναδικό αντικείμενο δέχεται να αναπαρασταθεί». Αυτό χρησιμοποιείται ως αξίωμα από τον ίδιο, προκειμένου να προχωρήσει παραπέρα το συλλογισμό του.

[...η συνέχεια στο art.mag]

0 Comments:

Post a Comment

<< Home